Технологія "Карусель"
Цей варіант навчання найбільш ефективний для одночасного включення всіх учасників у активну роботу з різними партнерами зі спілкування для обговорення дискусійних питань.
Ця технологія застосовується:
1. для обговорення будь-якої гострої проблеми з діаметрально протилежних позицій;
2. для збирання інформації з певної теми;
3. для інтенсивної перевірки обсягу і глибини наявних знань;
4. для розвитку вмінь аргументувати власну позицію.
Організовую роботу так:
1. Діти стають у два кола.
2. Діти, що стоять у внутрішньому колі, розташовані спиною до центру, а в зовнішньому – обличчям до центру.
Таким чином, кожен стоїть навпроти іншого.
3. Внутрішнє коло нерухоме, а зовнішнє – рухливе: за сигналом ведучого всі його учасники пересуваються вправо і опиняються перед новим партнером.
Мета – пройти все коло, виконуючи поставлене завдання.
У першому варіанті організації такої діяльності учасники внутрішнього кола є прихильниками однієї точки зору, а зовнішнього – протилежної.
Спочатку йде обмін поглядами. За сигналом ведучого відбувається зміна партнерів, дискусія продовжується, однак діти намагаються
підібрати нові контраргументи.
Наприклад, урок «Основи здоров’я» 4 клас «Вплив тютюнопаління і алкоголю на здоров’я людини».
Формуються два кола – хлопчики і дівчатка.
Завдання хлопчиків – запропонувати партнеру спробувати цигарку або покуштувати алкогольний напій.
Завдання дівчат – відмовити в чіткій формі.