Інтерактивні технології навчання
Організація інтерактивного навчання передбачає: моделювання життєвих ситуацій, використання рольових ігор, спільне розв’язання проблем.
Воно об’єктивно сприяє формуванню цінностей, навичок і вмінь, створенню атмосфери співпраці, взаємодії, дає змогу педагогу стати справжнім лідером дитячого колективу.
Отже, на основі цього сформульовано кредо інтерактивного навчання:
Отже, на основі цього сформульовано кредо інтерактивного навчання:
Те, що я чую, я забуваю. Те, що я бачу й чую, я трохи пам’ятаю. Те, що я чую, бачу й обговорюю – я починаю розуміти. Коли я чую, бачу, обговорюю й роблю – я набуваю знань і навичок. Коли я передаю знання іншим, я стаю майстром! |
Щоб застосовувати інтерактивні технології я завжди старанно планую свою роботу:
- Даю учням завдання для попередньої підготовки: прочитати, продумати, виконати самостійні підготовчі завдання.
-
Відбираю для уроку або заняття такі інтерактивні вправи, які послугують для учнів «ключем» до засвоєння теми.
-
Під час самих інтерактивних вправ даю учням час подумати над завданням; намагаюся, щоб його серйозно, а не механічно або «граючись» виконували.
-
Дуже важливо провести спокійне глибоке обговорення за підсумками інтерактивної вправи, зокрема акцентуючи увагу на іншому матеріалі теми, що безпосередньо не порушувався в інтерактивній вправі.
-
Проводжу швидкі опитування, самостійні домашні роботи з різних матеріалів теми не пов’язаних з інтерактивними завданнями.
Інтерактивні технології розподіляють на чотири групи в залежності від мети уроку та форм організації навчальної діяльності учнів:
-
Інтерактивні технології кооперативного навчання.
-
Інтерактивні технології колективно-групового навчання.
-
Технології опрацювання дискусійних питань.
Використовуючи інноваційні технології, я переконана, що дійсно вони мають позитивні тенденції:
-
У роботі задіяні всі діти класу.
-
Учні вчаться працювати в команді, групі.
-
Формується доброзичливе ставлення до опонента.
-
Створюється ситуація «успіху».
-
Формуються навички толерантного спілкування, вміння аргументувати свою точку зору.