Технологія «Міні ажурна пилка»
На мою думку, що на уроках математики у початковій школі ефективним є використання технології «Міні ажурна пилка» у поєднанні з технологією «Мікрофон».
Працюючи за цією технологією, пропаную учням:
- Об’єднатися у четвірки (по 2 парти, що стоять одна за одною).
- Роздаю кожній групі по 4 підготовлених заздалегідь на картках (або з підручника) завдання так, щоб кожен учень у групі отримав різне завдання.
- Пропаную учням самостійно обдумати спосіб його розв’язання, на що відводжу 1-2 хвилини.
- По закінченню часу даю вказівку пояснити хід виконання свого завдання сусіду по парті (спочатку висловлюються ті учні, які сидять праворуч за партою, а потім – ліворуч) і обмінятися завданнями.
- Наступний крок передбачає аналогічну роботу зі школярами, що сидять позаду в межах четвірки і обмін завданнями, які вони отримали після першого спілкування.
- На наступному етапі учні знову повертаються до роботи в початкових парах і пояснюють один одному розв’язання завдань, які вони отримали після першого спілкування та відтворюють почуте знову від сусіда. У результаті кожен з учнів зможе пояснити роз всі чотирьох завдань.
- Далі пропаную кожній групі визначити учня, який представлятиме хід виконання одного із трьох завдань, що йому запропонували партнери по групі, тобто не те завдання, яке я давала, а також попереджую, що учні – представники повинні стежити за тим, щоб не повторювати завдання, яке було вже представлене. До того ж, кожен наступний представник, узявши мікрофон, повинен спочатку сказати, чи погоджується він з відповіддю свого попередника. Якщо ні, то обґрунтовує чому і передає мікрофон наступному представнику, який теж має сказати чи погоджується з почутим обґрунтуванням і, якщо так, то представляє розв’язання іншого завдання.
- Якщо презентація завдань завершується і залишаються представники груп, які не брали участь у обговоренні, то запитую, чи погоджуються вони з тими думками, які прозвучали. Коли виявиться учень, що має іншу версію, або не погоджується з відповіддю представників, то йому даю мікрофон і він свої міркування.
- Після цього запитую, чи правильно розмірковує їхній товариш.
Тут Ви зможете завантажити для себе деякі фрагменти уроків, які відповідають даній технології
Фрагмент уроку з математики у 4 класі | Завантажити |
---|
Фрагмент уроку з української мови у 4 класі | Завантажити |
---|